torsdag 24 mars 2011

Stratavarius quilt kurs


 För två veckor sedan gick jag på kurs för Marie på Textilia. Vi skulle lära oss sy en teknik som heter Stratavarius. Vi började med att skära remsor (strator). Som vi sedan


 Sydde ihop, ljust till mörkt, 7 remsor, efter det och lite pressning så skar vi kvadrater


 och sedan trianglar. När vi gjort det parade vi ihop trianglarna och sydde ihop till nya kvadrater som skall bilda nya block. Nedan ser du hur det kan komma att bli.


Kursen var kul och Marie var bra som lärare, så jag hoppas komma på kurs med henne igen någon gång. Jag har sytt ihop mina block men inte tagit någon bild på det ännu, har inte riktigt bestämt mig för om den skall bli lite större. Men bild kommer snart, åtminstone på det som finns just nu ;)

2 kommentarer:

  1. Så härligt det där blir då! Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Läckra block,kommer bli så fint.

    Kram Gudrun

    SvaraRadera