söndag 6 mars 2011

nu kommer bild


 Nu har jag äntligen fotat blocken jag sydde på frihandsquiltningskursen med Anita Fors för ett tag sedan.


Här är ett av blocken. "Smala trädstammar" kallar jag den.
Bilderna blev inte så bra, får se om jag kan göra bättre en annan gång.


Min väska som jag sydde tillsammans med Goa Gummor är klar, den blev ettnästan UFO. Väskan är STOR och rejäl, kommer att bli väldigt bra att ha när man skall ner till stranden i sommar, men också bra till sygrejor när man skall iväg på någon trevlig träff.


 Bild på innsidan. Amy Butler har gjort mönstret till väskan.



5 kommentarer:

  1. Härlig quiltning och väskan är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Så snoffsig väskan blev!! dina trädstammar ser fina ut, övriga lite svårt att se. Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg väska!
    //Lizzan

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga kviltmönster du har fått fram!
    Så snygg och rejäl väska, härliga tyger och färger! Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Kanonfin kviltning, trädstammarna är verkligen proffsiga. Jag har också gått kurs för Anita och har övat på samma mönster:) Väskan ser jättepraktisk och stor ut! Kram

    SvaraRadera